tisdag 2 juni 2009

Tofflor för kalla sommardagar


Tofflor kan man aldrig få för många av! Även på sommaren kan det vara skönt att sticka ner fötterna i ett par . För att inte tala om alla gästtofflor man kan tänkas behöva!

Mönstret till dessa exemplar är från Garnstudio och virkade i Eskimo. Eftersom jag gillar att experimentera virkade jag ett par tofflor en storlek större än jag behöver och tovade dem i tvättmaskinen i 60 grader. Resultatet och skillnaden mellan de båda tofflorna ser ni här.




4 kommentarer:

  1. Är det dina små söta fötter som varit fotomodeller??!
    Fina saker du visar, nu börjar det hända saker på din blogg ordentligt! Roligt att kolla in blogglistan också!
    Kram, Växthusmadam

    SvaraRadera
  2. Jättesöta!! Vilken storlek virkade du och hur många gånger tvättade du dem i maskinen. Jag har stickat tofflor också i Eskimå. Jag fick tvätta mina tre gånger innan det blev rätt storlek.

    SvaraRadera
  3. Fina tofflor! Jag är inne i en toffelperiod och är precis klar med ett små ballerina tofflor. Titta in om du har tid.

    :) Pom

    SvaraRadera
  4. Fina tofflor. Tänkte att jag också skulle virka mig ett par, men jag ska testa Sunnas mönster.
    Blev fint med de tovade tycker jag.

    SvaraRadera