söndag 14 juni 2009

Ryska dockor





Jag har alltid varit fascinerad av ryska dockor men jag äger ingen egen. Häromdagen när jag åter igen funderade över dessa udda dockor tänkte jag att man kanske kan virka en. :)

Sagt och gjort jag började virka bara helt på måfå och här är de ryska dockorna alá Hoppetossa (fick repa upp en hel del och göra om kan jag meddela...) Eftersom jag egentligen inte har varken tålamod eller färdighet med sådana här pilliga arbeten tycker jag att dockorna är en prestation.




6 kommentarer:

  1. Vilken kul idé!! Jättesöta! Ska du brodera blommor på dem oxå?

    SvaraRadera
  2. Så söta! Jag fick en riktig sådan av min pappa då jag var liten, han hade varit till Ryssland (eller Sovjetunionen var det väl på den tiden). Den dockan står nu på min bokhylla, tyvärr är den minsta dockan försvunnen...

    Knäppen till börsen köpte jag på Sinoopperi här i Finland. Men nu hittade jag även billigare sådana på nätet. Googla så hittar du säkert också svenska sidor eller affärer som säljer dem.

    //
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig liten syskonskara, förstår att det var väldigt pilligt att göra lillasyster. BC

    SvaraRadera
  4. vilken häftig ide, så söta

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren på min blogg. Ryska dockan är ju alldeles underbar - det är sånt som får mig att inse att jag aldrig kommer att kunna göra allt jag vill.

    SvaraRadera