söndag 17 januari 2010

Mössa


Denna mössa är virkad efter ett mönster som jag köpte på Strikk Mönstret är konstruerat av "Yllotyll"(Uppsala) och heter Virkad kalott och säljs som sagt genom Strikk. Randningen har jag hittat på själv genom att varva fastmaskor med nedtag i bägge maskbågarna och nedtag i bakre maskbågen. Garnet är Drops Alaska färg 45.

För övrigt är jag jättesugen på att virka en tunika men jag inser när jag kollar på utbudet av virkade tunikor att jag nog borde bli stickare i stället. Oj, vad fina stickade saker det finns som nyheter på Drops design. Man blir ju helt sjuk. Som ni förstår är jag dock inte helt nöjd med utbudet av virkade tunikor hos Drops. Är det någon som har något annat tips?

Allt gott!

6 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ja den mössa blev verkligen fin och säkert jättevarm och go. Roligt med randningen!
    Ha det bra!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Mycket fin mössa. Så fiffigt med den randningen
    Det måste jag prova på någon gång.

    Ha det bra. Marianne

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Mycket snygg mössa på en snygg modell! Fint med randningen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fin modell och fin färg på mössan. Roligt att se att det blir så fint mönster bara av att variera fasta maskor. Snyggt!

    Apropå virkade tunikor, hitta på ditt egna mönster vetja!

    SvaraRadera