måndag 26 oktober 2009

Poncho

Jag tycker att poncho är ett idealiskt plagg. Värmande men ändå luftigt. Denna poncho är virkad i ett tvåtrådigt ullgarn inspirerat av ett mönster konstruerat av Carina Juberg som har butiken "Vadstena Ull & Garn" i Krigsberga utanför Vadstena. Kolla in butikens hemsida: http://www.ullochgarn.se/. Jag har även några "gästponchos" hängande på landet för sena sommarkvällar på verandan. Men nu är det höst med allt vad det innebär...

Har ändrat lite på min blogg som ni kan se. Det är lätt att förlora sig i olika färgval och typsnitt. Växthusmadam hjälpte mej med att få till en egen bild under min bloggrubrik. Det blev fint tycker jag. Vad tycker ni?



7 kommentarer:

  1. Söt - älskar ponchos men det har inte blivit av att jag gjort så många eftersom jag redan ägde ca 15 st före min virkdebut :)

    SvaraRadera
  2. Mycket fin poncho. Skulle gärna sitta på verandan hos er med en gästponcho på!!! Ja, det vore verkligen mysigt!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jättefin och ny bild du har bytt till högst upp på din blogg! /Pernilla

    SvaraRadera
  4. Hihi, Det första jag såg var din nya bild, det ser ut som små flygade tefat, fräckt!

    Må gott!
    L

    SvaraRadera
  5. Mysig poncho! "Tefaten" blev verkligen tuffa som bloggbild.Tack för en trevlig visit i onsdags. Hoppas resan hem gick bra. Nu ska vi ta en sväng till berget och träffa min syster som är hemma på besök. Må så gott!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Snyggt med foder till väskan !

    SvaraRadera