fredag 7 september 2012

Besök hos Tant Kofta

Förra lördagen var jag och humlesurr i garnkorgen på en helt underbar utflykt till tant Koftas öppna koffert. Jag älskar hösten och detta var en underbar septemberlördag som gjord för att besöka Tant Koftas sista öppna koffert för sommaren.
Jag kommer att leva på denna dag länge. När vi kom möttes vi av en öppen dörr in till ett rum fullt med härliga garner i alla möjliga färger och kvaliteter. Efter att ha kikat och grunnat en stund drack vi kaffe med hembakat i växthuset.
Efter kaffetåren kände och klämde vi ytterligare en stund innan vi kunde bestämma oss för vad vi ville köpa. Nu finns det lite garn som väntar på mej som ska bli höstens sockar, vantar och  axelvärmare (om jag ror iland bladmönstret)
Tant Kofta berättade att hon tänker ha öppen koffert en helg i november.
Missa inte det!

5 kommentarer:

  1. Det verkar så trevligt och mysigt på den öppna kofferten. Jag kanske får överväga den där lördagen i november även om det känns liiite långt med 20 mil för garninköp. Men, när jag tänker efter så kan man väl aldrig åka för långt för att köpa garn?

    SvaraRadera
  2. Tack för att du skrev ett inlägg på tant kofta, annars hade jag inte hittat dej!
    Virkar och stickar, bloggar och skriver men lite av allt möjligt. Förutom www.baralillaja.blogspot.com har jag www.exsisto.webblogg.se Välkommen in om du vill bryta virkningen mot något annat tex en blåbärsrensningsmaskin;) Kram från en virk- och bloggkollega:)

    SvaraRadera
  3. Tack för en jättetrevlig helg! Visst ror du iland bladmönstret. Det är inte svårt alls, bara man räknar rätt. Ta med det när ni kommer till Östergötland så kan vi titta på det annars.
    Hälsa resten av familjeh och hoppas helgen blir bra!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. oj om hon skulle komma till Finland oxå o öppna sina koffertar!! Vilket fint växthus..ett sånt skulle man oxå kunna ha!Ska bli spännande att se vad du skall sticka!ha en bra helg.

    SvaraRadera
  5. Det var en färggrann höstutflyktslördag.
    Lycka till med bladmönstret.
    Kram Bosse
    http://bosseliden.wordpress.com

    SvaraRadera