onsdag 30 maj 2012

Vaxdukskassar


I mitt huvud finns det just nu bara vaxduk. Mest syr jag kassar och väskor av alla de slag. De är fantastiskt användbara. Jag har flera själv och har sytt en del på beställning. Perfekta som presenter är de också. Så framöver kommer det nog att bli mer vaxduk på denna virkblogg. Man kanske skulle byta namn på sin blogg men "virkat och vaxduk" låter ju inte så kul. Får fundera på något bättre i sådana fall. Ev. kommer det att bli en liten "vaxduksbutik" kopplat till denna blogg eller som en egen blogg. Det finns lite att fundera över.
Posted by Picasa

9 kommentarer:

  1. Hej. Jag har tittat efter din mail adress . Jag skulle så gärna ha mönstret till dina " Boleroer " Vill du maila mig , minmailadress är.
    britt.svaneblom@bredband.net
    Tack på förhand. Britt Svaneblom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Britt, om du klickar på etiketten "Bolero" här på högerkanten så kommer du till tre inlägg. I ett av dem har jag hänvisat till den tidning där mönstret finns som jag har hämtat inspiration av. Lycka till. Fru Inez

      Radera
  2. Hej igen.

    Vad hittar jag den tidningen.

    Mvh / Britt Svaneblom,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa är nog att söka på nätet. Gå in på tidningens hemsida och se om man kan köpa gamla nummer.

      Radera
  3. Jag tycker att det låter jättespännande med vaxduksprojekt också. Huvudsaken är att det skapas och när det skapas så inspireras det också. Så kör på bara.

    SvaraRadera
  4. Jättefina väskor. Kösbärsväskan är bedårande!!!
    Ska bli roligt att prova på att sy i vaxduk. Jag blev verkligen inspirerad sist vi sågs.
    Ha det gott!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt gäng väskor!

    SvaraRadera
  6. Men äntligen!Efter 6 månaders letande efter dina virkade gardiner så har jag äntligen hittat tillbaka till din sida. Sparade bilden och la upp den på skrivbordet, men något blev fel så jag sparade inte själva sidan och vart jag hade sett dem. Men nu har jag äntligen hittat tillbaka efter alla möjliga olika skord. Du har de absolut vackraste gardiner jag sett:)//Inlägget den 27juni 2011. Nu söker jag med ljus och lykta efter Virka nr 17.Kan jag ha sådan tur att du vill sälja mönstret eller har möjlighet att kopiera eller,,ja jag vet inte vad? Jag betalar ju givetvis för det och alla omkostnader. Jag finns på ulrika501@hotmail.com eller på telefon 070-3620649. Hör av did snälla eller sms,a De hade sålt Virka 17 på Tradera förra månaden, men det var då det. Mvh Ulrika--- i gardin förälskelse

    SvaraRadera
  7. Så fina väskor! Var köper du vaxduk med så fina mönster? Har du nåt bra tips på hur man enkelt syr i vaxduk? Jag sydde "ytterkrukor"
    ( http://sjuttioprocentgarn.blogspot.se/2011/07/krukoverdrag.html )
    och använde en rullpressarfot, men det var svårt att få vaxduken att glida jämt i symaskinen, så det var nog inte rätt :-)

    SvaraRadera