måndag 6 februari 2012

Filt färdig

Jag har legat i sängen några dagar med feber och ont i halsen och se vad man kan hinna få klart då. Min filt i gråa och bruna nyanser! Jag gjorde en snäckskalskant. Ganska dekorativt.


Min man frågade så fint om jag har någon plan för mina filtar. Plan, tänkte jag? Är det inte bra om det finns filtar så att det räcker till minst en var i familjen och sedan kan man ju få besök och på landet fryser man ibland, etc. etc. En plan? Raskt startade jag på ett nytt projekt som ni ser här nedanför. En filt! Jo, ja tackar!!!

15 kommentarer:

  1. Jag tror faktiskt inte att man kan ha för många filtar! Så virka på du, det ser ju jättefint ut, både den färdiga och den du har på gång.

    SvaraRadera
  2. Iblend är det lite praktiskt att vara sjuk ;) Jättefina filtar - mysigt i den här kylan!

    SvaraRadera
  3. Jättefina filtar! De kommer alldeles säkert till användning! Kram

    SvaraRadera
  4. kanonsnygg filt, inte kan man ha för många inte, tänk att karlarna inte fattar

    SvaraRadera
  5. Filten blev ju supersnygg! Ja ibland är det inte så tokigt att vara hemma med förkylning, även om det inte är önskvärt. Nej filtar kan man aldrig få för många av. Man kan ha dom till så mycket; att värma sig med, som solskydd, att bygga kojor med, att ligga och lata sig i gräset på etc. Ses vi förresten v. 7? Här har vi härlig skridskois för tillfället. Hoppas det håller i sig över lovet. Må så gott och hälsa resten av gänget.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Så himla fina! Om du får för många kan ju den nedre få bo i mitt badrum, den passar nog fint ihop med min vågpläd!
    Kram från Växthusmadam

    SvaraRadera
  7. Heeej!
    jag tänkte låna en bild av dig, får jag det? Bilden på din filt, den är så fin o jag blir så upp över öronen inspirerad, jag hoppas det är okej, och givetvis länkar jag ju till dig, såklart! hör av dig om du misstycker...Kram!

    SvaraRadera
  8. Det är klart man måste ha många filtar. Dina är dessutom så vackra!

    SvaraRadera
  9. Fin! O den nya har ljuva färger oxå :-)

    SvaraRadera
  10. Filtar får man väll aldrig för många av!! :O

    SvaraRadera
  11. jättefint mönster att ta till en filt. hoppas du mår bättre nu.
    mvh madde

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar filt! Eller ja, båda två är ju underbara, förstås :)

    SvaraRadera
  13. Jätte fin filt du gjort! Har bara hunnit börja på min filt i samma mönster.
    Och den halvfärdiga ser ut bli lika fin.
    Och så mycket inspiration du bjuder på.
    Catarina

    SvaraRadera
  14. självklart kan man inte ha för många filtar!...En filt behövs alltid för en frusen själ...:-)
    och vilket fint armband du har gjort! det gillar jag...du kanske skall starta en liten försäljning...typ var fjärde tisdag (eller om det blir onsdag) på stormötena....:-))
    hälsn. Iris

    SvaraRadera
  15. Den filten va fin.. med mormorsrutor!!Ljuvliga färger..Kattkudden va oxå jättefin!

    SvaraRadera