söndag 4 september 2011

knappar

Är precis hemkommen från bolla, en jättemysig butik i majorna, Göteborg, som hade sin sista öppna dag idag. Ägarinnan ska flytta till Stockholm och affären ska upphöra. För några år sedan köpte ägarinnan ett helt lager med knappar och jag har varit och botaniserat där flera gånger och kommer helt klart att sakna denna lilla butik. Knapparna kommer antagligen att säljas i en nätbutik. Hur som haver, idag har jag dragit ut de charmiga gamla lådorna med knappar hos bolla för sista gången och här ser ni lite av mina fynd!!!

Nästa helg ska vi få besök av våra grannar på landet. De har lovat att ta med sig min symaskin som jag var tvungen att lämna kvar på landet pga. platsbrist. Platsbristen kom sig av att sötnosarna ni ser här nedan skulle få plats i bilen. Toast och Snow heter de nya famlijemedlemmarna.

 

6 kommentarer:

  1. Väldig söta stora I

    SvaraRadera
  2. Jättefina knappar. Såg att Bolla skulle stänga så vi kommer en helg för sent!
    Ha det bra!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. kan tänka mig att det är en förlust att bli av med en sån affär, tur vi kan shoppa online nuförtiden, eller... förstår att symaskinen fick stanna för de sötnosarna
    MVH Sunnasblogg

    SvaraRadera
  4. Härliga knappar! Satt just och funderade över några egna knappinköp. Kaninisarna är väldigt söta tycker jag också! Kram

    SvaraRadera
  5. Det är kul med knappar. Särskilt äldre, lite ovanliga. För några år sen (i själva verket kanske tjugo :-) stängdes sybehörsaffären där jag då bodde. Jag köpte massor med knappar för nästan ingenting. Ibland är det kul att bara ta fram och titta på dem.

    SvaraRadera