onsdag 27 april 2011

Bomullsfilt

 
Posted by Picasa
Här kommer nu min bomullsfilt som jag har virkat. Har en längre tid haft ambitionen att använda de garner jag har (känns det igen?) och denna filt var ett försök att virka upp de "Paris"garner som jag har. Det gick ganska bra, men en del garn fick jag över och en del fick jag komplettera med... Den blev fin tycker jag, men den är tung. Verkligen annorlunda mot en filt i ull. Nåväl, nu hade jag lust att virka en bomullsfilt så då är det som det är. Rutan som jag använder finns i detta mönster från Drops. Som ni ser har jag bara använt en av de fyra föreslagna rutorna i mönstret. Jag tycker att det kan bli rörigt med för många olika rutor. Det enkla är oftast det vackraste.

26 kommentarer:

  1. Så fin den blev! Härliga färger.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin. den passar verkligen bra i stolen :)

    SvaraRadera
  3. Snygg filt och jättefint med den nya "headen"! Jag blev glad av den när jag öppnade din blogg! Kram

    SvaraRadera
  4. jättefin :) håller med dig om att det enkla ofta är finare :)

    SvaraRadera
  5. Så jättefin den blev! Jag gillar enheten i randningen och att det är samma modell på rutorna. Lycka till med nästa!

    SvaraRadera
  6. Jättefin!!! Mina färger och vilket jobb du lagt ner, vet vilken tid det tar!! Jag har gett dig en award på min bloggsida, gå in och titta och ta emot om du vill. Tror jag gjorde rätt men det är första gången så säg till om jag ska göra något mer än att skicka och skriva. Maria

    SvaraRadera
  7. Det blev verkligen en fin filt med vackra rutor och härliga färger! Kanske får jag se den live till sommaren?
    Ha det bra!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Den är helt underbar, vilket konstverk

    SvaraRadera
  9. Både kudden och filten är så himla fina och så mild i färgerna. Vilket jobb.

    SvaraRadera
  10. MYCKET FIN tycker jag att den filten blev!

    SvaraRadera
  11. Verkligen jättefin filt! Så sommarfina färger, och mycket rosa! Rosa är en så härlig färg tycker jag!

    SvaraRadera
  12. Wow! så snygg! Visst blir de otroligt tunga! Jag håller på och virkar en i ullgarn och den kommer nog att bli väldigt tung den med i och med att den är så stor.

    SvaraRadera
  13. hej! den är jättefin. vilken ruta är det du använt? jag ska precis börja med en babyfilt som jag tänkt som en sommaräng med blommor på, så det mönster du använt skulle passa bra tror jag.i beskrivningen finns det ju flera olika sorters rutor dock. jag började med den första men den känns inte så blommig!mer rund...

    SvaraRadera
  14. Väldigt fin, jag är imponerad! :D

    SvaraRadera
  15. Muy bonito
    hermoso blog muy inspirador

    saludos from Santiago de Chile

    SvaraRadera
  16. Fint! Och verkligen ny fin startbild på bloggen!
    Kram, längtar efter dig!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  17. Vilket konstverk, helt underbart fin filt! Undrar vilken av de 4 rutorna från mönstret du använt? Är sugen på att testa men är relativt ny på virkning så jag ser inte vad som är vad, tycker denna ruta var klart finast!

    Ha en fin helg! Kram, Erica

    SvaraRadera
  18. Jag har använt ruta nr 2. Lycka till! Fru Inez

    SvaraRadera
  19. Hej Fru Inez! Vilken fantastisk filt! Jag undrar hur du har monterat ihop rutorna, den vita kanten är så snygg. Tack på förhand! Mvh Linda

    SvaraRadera
  20. Hej Linda,
    jag har virkat ihop rutorna med fastmaskor.
    Fru Inez

    SvaraRadera